فوتبال

این وبلاگ براى فوتبال دوستان عزیز ساخته شده

فوتبال

این وبلاگ براى فوتبال دوستان عزیز ساخته شده

 

 یک روزنامه انگلیسی نوشت مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا کماکان مورد علاقه منچستریونایتد است.

روزنامه دیلی‌اکسپرس در گزارشی که سه‌شنبه (امروز) منتشر کرد، به انجام یکسری اقدامات از طرف تیم نخست شهر منچستر برای تصاحب «ژرار پیکه» اشاره کرده است.

براساس آنچه این نشریه نوشته، پیکه که در سال‌های ۲۰۰۴ نا ۲۰۰۸ برای یونایتد‌ها بازی کرده، همچنان گزینه خرید تیم پرافتخار انگلیسی است.

مدافع ۲۷ ساله با کاتالان‌ها تا سال ۲۰۱۹ قرارداد دارد و با توجه به محدودیت زیادی که بارسا اکنون در خرید بازیکن با آن مواجه شده، معلوم نیست در صورت جدی‌ شدن قضیه انتقالش، با خروج او موافقت شود.

روزنامه مذکور ارزش این مدافع میانی را در بازار کنونی نقل و انتقالات بالغ بر ۲۰ میلیون یورو تخمین زده است.

آلوارو آربه لوآ

آلوارو آربه لوآ

 آلوارو آربه لوآ به گفته ی خودش دیگر با کاسیاس مشکلی ندارد و حتی میگوید دوستی من و کاسیاس در فیس بوک بهتر از دوستی بیرون از دنیای مجازی است.

 

مشکلات آربلوا و کاسیاس از زمانی شروع شد که آربه لوآ در توییتر کاسیاس جواب دندان شکنی به او داد.اما حالا او میگوید که دیگر مشکلی بین کاسیاس و خودش نمیبیند و دوستی فیس بوک را به دوستی بیرون از دنیای مجازی ترجیح میدهد.

 

آربه لوآ در آخر صحبت های خود در مورد وضعیتش در رئال گفت:

 

خوشحالم که در رئال مادرید و در کنار بازیکنان بزرگی توپ میزنم.هنوز هم با این تیم قرار داد دارم و به تیم دیگری فکر نمیکنم و تا آنجا که بشود به رئال مادرید در راه قهرمانی کمک میکنم.

لالیگا

لالیگا

 در جدید ترین رده بندی لیگ های جهانی توسط فدراسیون آمار فوتبال جهان (IFFHS) لالیگا اسپانیا رده اول را به خود اختصاص داد.

 

لیگ برتر ایران که در سال 2013 در رده ی 37 قرار داشت با بیست و چهار پله سقوط در رده ی 61 قرار گرفت که این آمار زیاد خوب نیست.

 

جایگاه2013کشورامتیاز
1 (1)اسپانیا1259
2 (4)ایتالیا998
3 (2)انگلیس958
4 (6)آرژانتین938
5 (3)آلمان912
6 (5)برزیل893
7 (7)فرانسه871
8 (18)پرتغال758
9 (9)کلمبیا697,5
10 (11)پاراگوئه671,5
61(37)ایران333,5

 

پیش بازی لیورپول-چلسی

پیش بازی لیورپول-چلسی


دو تیم لیورپول و چلسی، امروز در ورزشگاه آنفیلد در جام اتحادیه انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


 قرمزها میزبان هستند و در 14 بازی اخیر خود تنها 1 پیروزی داشته اند و این در حالیست که شاگردان مورینیو در صدر جدول لیگ برتر حضور دارند.

لیورپول

برندن راجرز و شاگردانش در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و موفق شدند لیورپول را از سراشیبی سقوط نجات داده و به روزهای خوب بازگردانند. لیورپول درر حال حاضر با کسب 35 امتیاز از 22 بازی، در رده ی هشتم جدول قرار دارد و در 5 بازی اخیر خوب، 4 پیروزی و 1 تساوی کسب کرده اند. همینطور در 14 بازی اخیر خود، تنها یک شکست تجربه کرده اند و این کار چلسی را سخت تر از پیش خواهد کرد. آدام لالانا و گلن جانسن نیز ریکاوری کاملی داشتند و لیورپول با تیمی کامل در این بازی ظاهر خواهد شد.

چلسی

شاگردان مورینیو با کسب 52 امتیاز از 22 بازی در صدر جدول لیگ برتر هستند و ثبات خوبی از خود به نمایش گذاشته اند. آنها در 5 بازی اخیر خود، 3 پیروزی، 1 شکست و 1 تساوی کسب کرده اند. با این حال، آمار تقابل دو تیم کاملا به نفع چلسی می‌چربد. در 5 بازی اخیر انجام شده بین دو تیم، چلسی 3 پیروزی کسب کرده و دو بازی دیگر با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در حقیقت، 3 سال است که لیورپول موفق به شکست دادن چلسی نشده و راجرز با طلسم بزرگی روبرو خواهد بود. تیبو کورتوا، تنها مصدوم چلسی است که جایش را پتر چک پر خواهد کرد.

آلونسو: کار من فقط بازیسازی است


ژابی آلونسو، هافبک باتجربه اسپانیایی، در گفتگو با وبسایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ از نقش کلیدی‌ای که با گذشت تنها یک نیم‌فصل از پیوستن به این تیم پیدا کرده، ‏صحبت کرد‎.‎


 بایرنی ها بعد از رفتن تونی کروس به رئال، بازیکنی را جذب کردند که دیری نپایید به همه ثابت کرد آمدنش ‏ارزشش را داشت‎.‎
ژابی آلونسو با 33 سال سن با وجود انتقاد کارشناسانی چون لوتار ماتئوس، به باواریایی‌ها ملحق شد و در بازی برابر کلن موفق شد با ‏‏206 پاس، رکورد بیشترین پاس را به نام خودش ثبت کند؛ و این دقیقا همان فاکتوری است که آلونسو را از سایرین متمایز می‌کند: پاس ‏کاری و تقسیم بازی‎.‎
خود این بازیکن می‌گوید:" این شغل من است و همیشه این کار را ‌کرده‌ام. وقتی که تو در مرکز میدان و به عبارتی در وسط بازی ‏قرار داری، نباید مدتی طولانی توپ را در اختیار خودت نگه‌داری.در عوض باید به کرات پاس بدهی، آن هم هرچه سریع‌تر، بهتر. من ‏کسی هستم که توپ را از این سمت به آن سمت منتقل می‌کنم، از خط دفاعی به خط حمله می‌رسانم. کار من همین است: به جریان ‏انداختن بازی. شخصیتم هم همینطوری است. هیچ جای دیگر هم نمی‌توانم بازی کنم. من نه مهاجمم نه مدافع، فقط بازیساز."‏

ستار‌ه‌های‌رئال و بارسادر تبلیغات‌آدیداس


لوئیس سوارز، کریم بنزما، گرث بیل و خامس رودریگز در تبلیغات جدید آدیداس با عنوان "متحد در برابر متنفرین" شرکت کردند.


 شرکت آدیداس که بزرگترین شرکت تولید پوشاک ورزشی فوتبالی محسوب می‌شود، با بیشتر ستاره‌های بزرگ جهان فوتبال قرار داد دارد و این ستاره ها ، در تبلیغات این شرکت حضور پیدا می‌کنند.

حال تبلیغات جدید این شرکت با حضور بازیکنانی مثل گرث بیل، لوئیس سوارز ، بنزما و رودریگز منتشر شده که عکس‌های آن را در زیر مشاهده می‌کنید.



















هشدار راجرز به چلسی درباره قدرت لیورپول


برندن راجرز، سررمبی لیورپول پیش از دیدار تیمش مقابل چلسی در جام اتحادیه، به حریف هشدار داد که با تیم متفاوتی نسبت به تیم نیم فصل اول که شاگردان مورینیو موفق به شکست آن شدند، تقابل خواهند داشت.


 چلسی در ماه نوامبر موفق شد 2-1 لیورپول را در آنفیلد شکست دهد و حالا بار دیگر قرمزها میزبان آبی های لندنی در آنفیلد خواهند بود. راجرز به حریف هشدار داد که تیم دچار تغییراتی شده و خطرناک تر از اوایل فصل ظاهر خواهد شد.

او گفت:" می‌دانم که اگر بخواهیم قهرمان این جام بشویم، باید بهترین تیم‌ها را شکست دهیم. در طول فصل پیشرفت خوبی داشته ایم و اعتماد به نفس خوبی به دست آورده ایم. آخرین باری که با آنها بازی کردیم، در شرایط خوبی قرار نداشتیم ولی رو به پیشرفت بودیم و از لحاظ روحی روانی شرایط خوبی داشتیم. چلسی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. تیم بسیار باتجربه ای دارند که خوب بازی می‌کند. با 5 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر هستند ولی هنوز راهی طولانی پیش روست. هدف ما هنوز کسب جام و صعود به چمپیونزلیگ است. یک جام می‌تواند کمک زیادی به آینده ما کند."

مانچینی: ایکاردی پتانسیل ستاره شدن را دارد


روبرتو مانچینی، سرمربی اینتر عنوان کرد که مائورو ایکاردی، مهاجم آرزانتینی تیمش می‌تواند به یک ستاره تبدیل شود.


 مهاجم آرژانتینی تا به اینجای فصل 10 گل در 19 بازی به ثمر رسانده و عملکرد خوبی در مجموع داشته است. مانچینی معتقد است که این مهاجم 21 ساله، تا زمانی که تمرکزش را روی فوتبال حفظ کند می‌تواند به یک ستاره تبدیل شود.

او گفت:" مائورو خیلی با استعداد است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. همه چیز به خودش بستگی دارد. اگر بخواهد به یک مهاجم درجه یک تبدیل شود، باید تمرکزش را فقط روی فوتبال بگذارد. حاشیه های خارج از زمین او؟ مهم ترین چیز، درخشش او در داخل زمین است."

مانچینی سپس درباره آینده اینتر در فصل جاری گفت:" اینتر، همیشه اینتر است و برای افتخارات بزرگ می‌جنگد. ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را بدست آوریم."

اینتر در حال حاضر با کسب 26 امتیاز از 19 بازی در رده ی نهم جدول قرار دارد.

بارتومئو: توپ طلا هر سال باید به مسی برسد


جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا، پس از پشت سر گذاشتن دو هفته بحرانی، حالا وضعیت نسبتا آرامی را در باشگاه تجربه می کند.


نیمکت نشین شدن مسی در بازی مقابل سوسیداد که به شکست بارسا منجر شد و متعاقب آن، علنی شدن اختلاف نظر مسی با لوئیس انریکه، جو رسانه ای بسیار بدی را بر علیه بارسلونا به راه انداخت و این باشگاه، روزهایی بحرانی را پشت سر گذاشت.

بارتومئو شب گذشته با حضور در برنامه "La Porteria" تلویزیون بارسلونا، در مورد اختلاف نظر مسی و لوئیس انریکه گفت:" هر دو، وجود چنین اختلافی را تکذیب کرده اند و بهتر است به این مساله دیگر پرداخته نشود. ما امسال یک مربی با روحیه پیروزی طلبی استخدام کرده ایم. انریکه را به خوبی می شناسم و می دانم که او چه انگیزه ای برای کسب موفقیت در باشگاه دارد. بارسا بهترین مهاجمان دنیا را در اختیار دارد و فلسفه فوتبال ما هم تغییری نکرده است."

مدیر بارسلونا در مورد انتخابات زودرس ریاست باشگاه در تابستان پیش رو چنین گفت:" این تصمیم را برای آرام کردن جو پرتنشی که ایجاد شده بود اتخاذ کردم .می خواستم اعضای باشگاه، فرصت انتخاب گزینه مناسب را داشته باشند.پس از شکست مقابل سوسیداد، جو بدی بر علیه باشگاه راه افتاد که طبیعی نبود. من از وضعیت کنونی باشگاه راضی هستم و از لحاظ ورزشی، قدرت قهرمانی در همه رقابت ها را داریم. خوشبختانه با اعلام انتخابات زودرس، فشارها از روی دوش ما برداشته شد."

بارتومئو در بخشی از این مصاحبه به تمجید از لیونل مسی پرداخت و گفت:" می بینید که مسی چه وضعیت خوبی دارد. شرایط او به بهترین شکل ممکن است.انگیزه ای بسیار بالا برای کسب موفقیت های فردی و تیمی دارد. به اعتقاد من، مسی بهترین بازیکن و شماره یک دنیاست هر چند که توپ طلا را رونالدو بدست آورد. مسی سالها با ما می ماند و هیچ میلی برای فروش او و دیگر ستارگان بارسا نداریم. نظر من این است که مسی بخاطر توانایی هایش، باید هر ساله صاحب توپ طلا شود."

یک راه پیش روی بارسا برای خرید بازیکن


باشگاه بارسلونا به حکم فیفا، قادر نیست تا اول ژانویه سال 2016، بازیکن جدیدی خریداری کند.


 پس از محکوم شدن بارسا در دادگاه حکمیت ورزشی، تمام امیدهای بارسلونا برای خرید بازیکن در سال 2015 از بین رفت اما به ادعای موندودپورتیوو، هنوز یک راه برای این کار وجود دارد. در واقع با وجود این حکم، بارسا قادر نیست بازیکنی را بصورت رسمی و به عنوان یک فوتبالیست به خدمت بگیرد اما می تواند با او قرارداد کاری امضا کند و فقط نام این بازیکن در فدراسیون فوتبال اسپانیا به ثبت نخواهد رسید و البته تا زمستان آینده نیز قادر به حضور در ترکیب بارسا نخواهد بود.

نمونه چنین اتفاقی سال 1966 رخ داد. پس از جام جهانی 1966 انگلستان، انریکه یائودت، رئیس وقت بارسلونا اقدام به خرید ساموئل ماچادو داسیلوای برزیلی کرد اما به علت قانونی که در آن سال فدراسیون فوتبال اسپانیا مبنی بر ممنوعیت خرید بازیکن خارج از حوزه اروپا وضع کرده بود، این بازیکن تا مدتی نتوانست برای بارسا به میدان برود با اینکه تمام حقوق خود را از بارسلونا بدون بازی کردن دریافت می کرد و برای توجیه، عنوان می شد که او به عنوان راننده رئیس باشگاه، حقوق دریافت می کند.

بطور مثال بارسا می تواند تابستان پیش رو، مارکو رویس را از دورتموند خریداری کند و حتی حقوق وی را نیز بپردازد اما تا نیم فصل، او را در اختیار دورتموند قرار دهد و با پایان یافتن محرومیت، رویس را به ترکیب خود اضافه کند. این مساله در مورد هر بازیکن دیگری می تواند اتفاق بیفتد و منوط می شود به توافق با خود بازیکن و باشگاهش و اینکه آنها چنین شرایطی را قبول خواهند کرد یا خیر.