فوتبال

این وبلاگ براى فوتبال دوستان عزیز ساخته شده

فوتبال

این وبلاگ براى فوتبال دوستان عزیز ساخته شده

هاجسون: با لیورپول درباره استوریج مشورت میکنم


روی هاجسون، سرمربی انگلیس عنوان کرد که ماه آینده، پیش از اعلام نهایی لیست تیم برای مقدماتی یورو 2016، با سران باشگاه لیورپول به خصوص برندن راجرز درباره دنیل استوریج مشورت خواهد کرد.


 استوریج برای دیدار مقدماتی مقابل لیتوانی و دیدار دوستانه مقابل ایتالیا آماده خواهد بود ولی از اواخر تابستان، جایی که در تیم ملی دچار مصدومیت شد، دیگر با هاجسون تمرین نکرده است. پس از مصدوم شدن استوریج، راجرز به انتقاد از برنامه ریکاوری تیم ملی انگلیس پرداخت و گفت که باید به استوریج استراحت بیشتری داده می‌شده و همچنین هاجسون مدعی شد که برنامه‌های تیم ملی مشکلی نداشته است.

او در مصاحبه با دیلی میل، اتهام مقصر بودن آنها در مصدومیت استوریج را به کلی رد کرد. او گفت:" نه ما مقصر نیستیم. ما تا جایی که بتوانیم به بازیکنان استراحت می‌دهیم ولی مسلما کمتر سراغ این کار می‌رویم زیرا زمان کوتاهی بین بازی هایمان است.البته که اگر بین بازی‌های خودمان یک هفته فاصله وجود داشته باشد، می‌توان دو روز یا سه روز استراحت داد ولی هیچگاه شرایط ما اینگونه نبوده است. مصدومیت دنیل برای ما هم بدشانسی محسوب می‌شود و از این موضوع ناراحت هستیم ولی بازیکنان دیگری هم مصدوم شدم و من ندیدم جایی درباره آنها بنویسند. مصدومیت‌های دیگر عضلانی؟، آیا آنها هم به تمرینات تیم ملی ربط دارد؟ فکر نمی‌کنم.اگر برنامه ی خاصی برای درمانش پیش گرفته شده، مطمئنا با ارتباط با باشگاه لیورپول، درباره جزئیات آن باخبر خواهیم شد. تیم پزشکی انگلیس با باشگاه‌ها در ارتباط است و اگر برنامه‌ ویژه ای در کار باشد، مطلع خواهیم شد."

وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال


کم اتفاق می افتد که بازیکنی، سالیان متمادی در یک باشگاه بماند و به پیراهن آن وفادار باشد.


 در زیر نگاهی می اندازیم به 8 بازیکن وفادار تاریخ فوتبال دنیا که سال ها با پیراهن یک باشگاه به میدان رفتند :

رایان گیگز : در مدت 24 سال حضورش در منچستریونایتد،بیش از 1000 بازی برای این تیم انجام داد.


پائولو مالدینی : از سال 1984 تا سال 2009، برای میلان 902 بازی انجام داد.



جیمی کرگر : از سال 1997 تا سال 2013 در مجموع 700 بازی برای لیورپول انجام داد.


پل اسکولز : از سال 1993 تا سال 2013 در مجموع 698 بازی برای یونایتد انجام داد.


گری نویل : از سال 1992 تا 2011، 602 بار با پیراهن منچستریونایتد به میدان رفت.



فرانچسکو توتی : از سال 1992 تاکنون برای رم بازی می کند. او بیش از 300 گل برای رمی ها به ثمر رسانده و مجموع بازی های او تا بدینجا 702 بازی بوده است.



خاویر زانتی : از سال 1995 تا 2013، با پیراهن اینتر در 857 بازی به میدان رفت.



کارلس پویول : از سال 1999 تا 2013، 457 بازی برای بارسلونا انجام داد.

سیلوا: اولین بازی برای رئال جادویی بود


لوکاس سیلوا شب گذشته مقابل دپورتیوو لاکرونیا، اولین بازی خود با پیراهن رئال مادرید را انجام داد.


 سیلوا که 26 ژانویه از کروزیرو به رئال پیوسته بود، چند شب گذشته از دقیقه 71 بجای ایارامندی وارد زمین شد و مورد تشویق هواداران رئال نیز قرار گرفت. او به بیست و دومین بازیکن برزیلی تاریخ رئال مادرید تبدیل شد.

سیلوا در پایان بازی به تلویزیون رئال مادرید گفت:" بسیار خوشحال و راضی هستم. همه چیز عالی پیش رفت. بازی برای رئال رویایی بود که به حقیقت پیوست.می توانم بگویم که اولین بازی با پیراهن رئال، جادویی بود. اولین پاسم، اولین تماسم با بازیکنان کناری ، تشویق هواداران، همه و همه عالی بودند.این اتفاقات مثبت، خیلی زودتر از انتظار در زندگی من به وقوع پیوسته اند."

سیلوا در مورد روند بازی گفت:" می دانستیم که بازی ساده ای نخواهد بود. یک گل زدیم و حریف برای جبران به جلو آمد. نیاز داشتیم بازی را کنترل کنیم و به گل دوم دست یابیم. خوشبختانه گل دوم را در بهترین زمان ممکن به ثمر رساندیم.در انتهای مسابقه، نه تنها آنچلوتی که همه بازیکنان، به من بخاطر اولین بازی برای رئال تبریک گفتند.به آینده بسیار خوشبینم و سعی دارم حداکثر تلاشم را برای راهیابی به ترکیب اصلی انجام دهم."

آربلوا:اعتراض به کاسیاس،اعتراض علیه همه بود


آلوارو آربلوا در پایان بازی با دپورتیوو، از سوت های اعتراضی هواداران رئال مادرید بر علیه برخی بازیکنان از جمله کاسیاس، به عنوان هشداری به همه بازیکنان این تیم یاد کرد.


 رئال مادرید پس از شکست 4-0 از اتلتیکو و بروز چند اتفاق حاشیه ای از جمله برگزاری جشن تولد رونالدو در شب شکست دربی، روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشته بود و برای جبران آن نتیجه تلخ، به پیروزی بر دپورتیوو نیاز مبرم داشت و در نهایت نیز بدان نیز دست یافت.

پیش از شروع بازی، هواداران رئال به نشانه اعتراض، برخی از بازیکنان از جمله کاسیاس را هو کردند. آلوارو آربلوا که شب گذشته 90 دقیقه بصورت ثابت برای رئال بازی کرد، در انتهای بازی به خبرنگاران گفت:" برای جبران نتیجه دربی، پیروزی بر دپورتیوو مساله ای حیاتی بود. برای همه بازیکنان این یک بازی دشوار بود. از همان ابتدا تنش را در بازی حس کردیم. در بازی مقابل دپورتیوو، تنها نکته مهم، پیروزی و کسب سه امتیاز بود تا از آن شرایط بد خارج شویم.
در این مدت، تیم مصدومان زیادی داده و در کنار این عامل، یکسری عوامل دیگر نیز باعث شدند تا روند بردهای متوالی ما قطع شود. اینکه یک تیم 4 ماه بدون شکست بماند و پی در پی پیروز شود، کار ساده ای نیست."

آربلوا در مورد سوت های اعتراضی بر علیه کاسیاس و برخی دیگر از بازیکنان رئال گفت:" هواداران حق دارند. آنها صاحبان حقیقی رئال هستند و می دانند که ما توانایی های بیشتری داریم. هواداران رئال از ما توقعات به جایی دارند. وقتی بر علیه کاسیاس و هر بازیکنی سوت می زنند، در واقع به همه ما اعتراض کرده اند. این هشداری است برای همه که به خودمان بیاییم."

هازارد: پی اس جی؟می دانستم درچلسی میمانم


ادن هازارد، مهاجم ارزشمند چلسی، در نهایت قرارداد خود با این باشگاه را تا سال 2020 تمدید کرد و به شایعات جدایئیش در تابستان آینده پایان داد.


 برخلاف فصل گذشته، چلسی در این فصل وضعیت بسیار خوبی در لیگ برتر دارد و با اختلاف، صدرنشین است. هازارد نیز همچون همیشه، نقش موثری در پیروزی های تیم آبی پوش لندن ایفا کرده است.

او در گفتگو با تله فوت، در مورد شایعات رفتنش به پاریس سنت ژرمن گفت:" رفتن به پی اس جی؟ مطمئن بودم که قراردادم با چلسی را تمدید خواهم کرد. شایعات زیادی در این مورد در روزنامه ها نوشته شده بود اما هیچکدام واقعیت نداشتند. از اینکه درچلسی ماندم واقعا خوشحالم."

چلسی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باید به مصاف حریف پاریسی برود. دو تیم فصل گذشته نیز با یکدیگر روبرو شده بودند که چلسی با گل زده در خانه حریف، موفق به صعود شده بود.

هازارد در مورد جدال حساس مقابل پی اس جی گفت:" ما فصل گذشته نباید بازی رفت را 3-1 می باختیم. روی دو اشتباه فردی، دو گل بد دریافت کردیم. در بازی برگشت البته کمی خوش شانس بودیم که در دقیقه پایانی موفق به زدن گل دوم شدیم.

در این فصل بازی های پی اس جی در لوشامپیونه را تعقیب کرده ام. درست است که آنها این اواخر کمی مشکل داشته اند اما نباید فراموش کرد که این تیم چه بازیکنان بزرگی در اختیار دارد. خوشبختانه ما در بهترین وضعیت قرار داریم. در لیگ صدرنشینیم و در لیگ قهرمانان نیز به چیزی جز پیروزی بر پی اس جی نمی اندیشیم."

رکوردشکنی مسی در روزهای افت رونالدو


لئو مسی ساعتی پیش موفق شد سومین هت تریک فصل خود را در مقابل لوانته به ثبت برساند و کمک کرد تا بارسلونا این حریف را با 5 گل از پیش رو بردارد.


 هت تریک مسی در سیصدمین بازی او در لالیگا، کمک کرد تا این بازیکن به دو قدمی کریستیانو رونالدو برسد.او که تا همین یک ماه پیش، 12 گل از رونالدو عقب بود، به واسطه افت شدید کریستیانو رونالدو در سال جدید میلادی، حالا احتلاف خود در جدول گلزنان با فوق ستاره پرتغالی را به دو گل رسانده (28 در مقابل 26) و در گلزنی در تمام رقابت های فصل نیز از رونالدو پیشی گرفت.

رونالدو در همه رقابت ها تا بدینجا 36 گل و مسی 37 گل به ثمر رسانده است.این هت تریک 31 مسی نیز بود و بدین ترتیب او با رکورد هت تریک های تلمو زارا برابری کرد. مسی در این فصل مقابل دپورتیوو و اسپانیول نیز موفق به ثبت هت تریک شده بود.

مسی در مقابل لوانته نه تنها سه گل زد، بلکه یک پاس گل نیز به نیمار داد و بدین ترتیب با 106 پاس گل، رکورددار پاس گل در تاریخ لالیگا شد. پیش از این او با لوئیس فیگو بطور مشترک صاحب عنوان بهترین پاسور اسپانیا بود.

رویس و تکذیب انتقال به بارسا


مارکو رویس، هافبک هجومی بروسیا دورتموند، احتمال پیوستنش به بارسلونا را رد کرد.‏


 در چند ماه گذشته شایعات زیادی در مورد پیوستن این ملی پوش آلمانی به بارسا ‏منتشر شد و نشریه ال موندو دپورتیوو به تازگی ادعا کرد که باشگاه کاتالانی به تازگی تماس هایی با این ‏بازیکن داشته است.‏
با این وجود، گفته می شود با توجه به ستاره های زیادی که بارسا در فاز هجومی در اختیار دارد، او ‏تمایلی به رفتن به این تیم ندارد. رسانه های آلمانی از قول او نوشته اند:" در باشگاهی که لیونل مسی، ‏لوئیز سوارز و نیمار را در خط حمله دارد، من کجا می توانم بازی کنم؟" ‏
البته یک مانع جدی بر سر راه انتقال رویس به بارسا وجود دارد و آن محرومیت این باشگاه از نقل و ‏انتقالات بازیکن تا ژانویه سال آینده است؛ در حالی که رویس براساس بندی که در قراردادش وجود دارد، ‏می تواند در تابستان آینده با انتقالی 25 میلیون یورویی، راهی باشگاه های دیگر شود. ‏

مانوئل نویر، گران ترین بازیکن بوندس لیگا


پورتال ورزشی ترانسفر مارکت یکبار دیگر ارزش فوتبالیست‌های بوندسلیگا را بررسی و لیست بازیکنانی که پیشرفت یا پس‌رفت داشته‌اند را منتشر کرد.


 برای این ارزشگذاری معیارهایی همچون دستاوردهای ورزشی، سن، مبالغی که تا به حال به عنوان مبلغ قرارداد این بازیکنان ثبت شده و در آخر تعداد تقاضا برای جذب آنها، تاثیرگذار بوده است.
بیش از همه، گروهی از فوتبالیست‌های بوندسلیگا که در تیم ملی آلمان عضویت دارند و با این تیم در جام جهانی برزیل عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کردند، در این لیست پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت‌اند.
به غیر از اینها، قیمت کوین ده بروین بازیکن بلژیکی ولفسبورگ که چندی است مورد توجه سران بایرن مونیخ قرار دارد، از 20 میلیون یورو به 28 میلیون یورو افزایش یافته است. اما برنده اصلی در این لیست توماس مولر است. بر اساس ارزیابی این پورتال، ارزش فعلی این بازیکن ملی‌پوش که در باشگاه بایرن مونیخ توپ می‌زند، با افزایشی 5 میلیون یورویی، 55 میلیون یورو برآورد شده است. تا کنون ماریو گوتزه تنها بازیکن آلمانی بود که در برهه‌ای به این اندازه قیمت‌گزاری شده بود. البته وی در لیست اخیر، 50 میلیون یورویی است.

بازندگان نامدار این لیست عبارتند از:
فرانک ریبری -از 38 میلیون یورو به 32 میلیون یورو
فیلیپ لام -از 30 میلیون یورو به 28 میلیون یورو
باستین شواین‌اشتایگر از 35 میلیون یورو به 28 میلیون یورو
هنریک میخیتاریان از 26 میلیون یورو به 21 میلیون یورو
نون سوبوتیچ از 20 میلیون یورو به 16 میلیون یورو
شینجی کاگاوا از 15 میلیون یورو به 10 میلیون یورو

و برندگان نامدار هم عبارتند از:
مانوئل نویر از 40 میلیون یورو به 45 میلیون یورو
جروم بواتنگ از 35 میلیون یورو به 40 میلیون یورو
آندره شورله از 23 میلیون یورو به 30 میلیون یورو

لام: می‌خواهم همیشه در بایرن بمانم


فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ عنوان کرد که قصد دارد برای همیشه در این تیم بماند و پس از پایان فوتبالش، در بایرن مربی گری کند.


 مدافع-هافبک 31 ساله از تیم‌های پایه بایرن مونیخ فوتبالش را شروع کرد و سپس به تیم اصلی رسید. او همچنین دو سال به صورت قرضی در اشتوتگارت توپ زد. به تازگی فیلیپ لام عنوان کرده که قصد دارد با پایان قراردادش در سال 2018، از فوتبال خداحافظی کند و امیدوار است پس از فوتبالش در بایرن مربی گری کند.

او گفت:" نمی‌توانم خودم را در حال مربی گری فرض کنم ولی می‌توانم ببینم که تمام طول عمرم را در فوتبال سپری کرده ام. در بهترین حالت در بایرن. بایرن باشگاه دوران کودکی من است. یک بار بایرن را با دردی در قلبم ترک کردم و دو سال در اشتوتگارت بازی کردم. فکر می‌کنم دوست دارم به خانه نزدیک تر باشم."

از رفتار گواردیولا در قبال داوران انتقادات زیادی به عمل آمده و فیلیپ لام در این رابطه گفت:" خیلی از این موارد دیده نمی‌شود ولی هرکسی که با پپ از نزدیک کار کرده، می‌داند که او انسان احساسی است ولی همچنین می‌داند که او چقدر با مردم مهربان است. فکر نمی‌کنم او حرف بدی به داور گفته باشد. او همیشه برای بازیکنانش هست و عاشق فوتبال است."

رونمایی از پیراهن جرارد در گلکسی


باشگاه لس انجلس گلکسی، از پیراهن‌های جرارد برای فروش در سایت باشگاه رونمایی کرد.


 باشگاه آمریکایی اعلام کرد که جرارد شماره 8 باشگاه را خواهد پوشید و هواداران که برای حضور کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در تیمشان لحظه شماری می‌کنند، پیش از پیوستن او به این تیم می‌توانند پیراهن‌هایش را بخرند و بپوشند. پیراهن آستین بلند جرارد، 134 پوند یا 204 دلار قیمت دارد و پیراهن آستین کوتاه آن، 114 پوند یا 174 دلار به فروش می‌رسد. این در حالیست که پیراهن‌های فعلی جرارد در لیورپول، با قیمت 46 پوند یا 70 دلار قیمت دارد.

همچنین پیراهن‌های بدون نام لس آنجلس گلکسی، 53 پوند یا 80 دلار قیمت دارد که نشان می‌دهد حضور نام جرارد روی آن، چیزی حدود 100 تا 120 دلار به قیمت آن اضافه می‌کند.